19.08.2014

A to ci news, czyli kilka ciekawostek na krzyż


"Ostatnie dni wakacji, bo rok szkolny za pasem" - pewnie słyszycie, bądź wyczytujecie to zdanie na każdym kroku. Każdy chce nam uświadomić, że to koniec naszej laby tak, jakbyśmy nie mieli o tym w życiu pojęcia. A najgorsze czekać nas będzie we wrześniu. "Jak w szkole?" - to pytanie słyszę dzień w dzień. Moja odpowiedź? "Dobrze". Walić to, że mam tróję z fizy, jest dobrze! No, to dziś będzie gifowo i... ciekawostkowo. Mam nadzieję, że wpis wam się spodoba!

cat animated GIF

Ciekawostki na temat naszych milusińskich znaleźć nietrudno, ale najgorzej wybrać te, które są godne uwagi. Ja tym razem wytypowałam pięć. Ba, tak będzie za każdym razem! Powolutku, pomalutku, po trochu, by was nie zanudzić i byście mi tam nie skostnieli przed ekranem :)

Leworęczne koty!

cat animated GIF
Psychologowie odkryli, że kotki o wiele częściej używają prawej łapki, natomiast kocury mają silną tendencję do używania lewej, kiedy przychodzi im się zmierzyć z trudnymi zadaniami. Podczas jednego szczególnie trudnego zadania - wyławiania kawałka tuńczyka z małego słoika - wszystkie 21 kotek używało prawej łapki. Natomiast 20 z 21 kocurów używało łapki lewej (jeden był oburęczny).

Bilet w jedną stronę

cat animated GIF
Koty z łatwością wdrapują się na drzewa, lecz zejście spowrotem na ziemię stanowi dla nich problem. Haczykowate pazurki wygięte są tylko w jedną stronę, dlatego zejście z drzewa musi odbywać się w tej samej pozycji co wejście, tj. łebkiem w górę.

I że cię nie opuszczę...

cat animated GIF
Koty ocierają się o ludzkie nogi nie tylko dlatego, że to lubią, ale również po to, aby zaznaczyć swoje terytorium gruczołami zapachowymi zlokalizowanymi w okolicy pyszczka.

Szczęka opada

cat animated GIF
Kocia szczęka nie porusza się na boki, dlatego koty nie są w stanie przeżuć dużych kawałków pokarmu.

Niesamowity dar!

cat animated GIF
Koty są wyjątkowo wyczulone na wibracje i drgania. Podobno są w stanie wyczuć zbliżające się trzęsienie ziemi na 10-15 min przed człowiekiem.

6 komentarzy:

  1. Super blog, cieszę się, że jakoś całkowicie przez przypadek. Ja niestety już od kilku lat nie mam kota, z różnych powodów, ale jak tylko będzie to możliwe zaraz sobie jednego sprawię. A na razie będę czytał Twój blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och! Jakie świetne ciekawostki, plus gify z kotełami! Żyć nie umierać! :D Coraz bardziej lubię do Ciebie zaglądać! :D Oby tak dalej! :D

    http://dzikie-anioly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój Lucjan nałogowo chodzi o ociera się o wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe informacje :) Muszę zaobserwować czy mój kot jest lewo- czy prawołapny ;P.

    OdpowiedzUsuń
  5. I teraz kociaka chcę jeszcze bardziej ^.^
    W sumie to o żadnej z tych ciekawostek nie słyszałam. I jeszcze gify- żyć, nie umierać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej!
    Miło jest znów zawitać do kotolandii :D. Pierwsze, co mnie całkowicie ujęło to gify kotów. Wszystkie są takie cudne! Zagłaskałabym, gdybym dostała w swoje łapy :D.
    Poza tym bardzo zaciekawiła mnie informacja o tym, że koty również mogą być lewo lub praworęczne. Będę musiała uważniej przyjrzeć się mojemu sierściuchowi, przy odrobinie szczęścia może coś zauważę.
    + nowy wygląd jest naprawdę super.

    Pozdrawiam ciepło i dziękuję za wizytę u mnie na blogu ^^.

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WS.