17.12.2014

Przebieranie łapkami - nawyk?



W moim przypadku wystarczy tylko przysiąść na fotelu bądź sofie, a kotka od razu z radością wskakuje na kolana i zaczyna "deptać kapustę" (jak mawia moja mama). Co to oznacza? Skąd ten nawyk? Jak oduczyć pupilka, by zaprzestał przebierania łapkami? Tego typu zachowanie oznacza, iż kot bardzo nas lubi i chce, abyśmy go głaskali - po prostu, jest gotowy do zabawy.

Nawyk wziął się stąd, iż jako mały kociak naciskał łapkami na obszar wokół sutka tak, by mleko szybciej wypłynęło. Takie "deptanie" kojarzy się mu z pełnym brzuszkiem oraz ciepłem. Jak oduczyć kota takiego działania? Gdy ten będzie się do nas zbliżał z zamiarem wskoczenia na kolana wystarczy mu to uniemożliwić lub, gdy będzie już przebierał łapkami, delikatnie zepchnąć go z kolan. Kot nie obrazi się na nas, a zrozumie, że to, co robił było złe na tyle, iż jego zachowanie nie jest akceptowane przez Pana. Mi osobiście wydaje się, że kot poprzez przebieranie łapkami okazuje nam swoją miłość i "mianuje nas naszą osobistą poduszeczkę na szpilki" (tak czytałam w pewnej mądrej książce, która to notabene jest dostępna na urządzenia mobilne jako e-book). Dlatego też nie jestem zwolenniczką, by wybijać kotu z głowy to, co ma w naturze nawet wtedy, kiedy jest to dla nas odrobinę bolesne.


Ja ze swojej strony chciałabym życzyć wam zdrowych, wesołych i spokojnych Świąt - niech będą one dla was niesamowitym przeżyciem, które z uśmiechem na ustach będziecie wspominać. Nie zapomnijcie także o kociakach! Sklepy zoologiczne oferują tyle smacznych i kuszących wzrok przekąsek, że nie sposób nie obdarować swojego futrzaka. 

1 komentarz:

  1. sama robisz te gify? są świetne :) pozdrawiam - również wielka miłośniczka kotów i właścicielka dwóch :)

    OdpowiedzUsuń

© Agata | WS.